IZLAZI NOVI NEOPLAN JETLINERSve vesti »

IZLAZI NOVI NEOPLAN JETLINER

 

MAN Truck & Bus najavljuje niz noviteta na predstojećem sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru. Od autobuskog programa najznačajniji od njih je potpuno novi Neoplan JETLINER.

U Neoplanovoj tradiciji, model Jetliner živi već preko 40 godina, a sada se ponovo oživljava u savremenom "Sharp Cut" dizajnu. To je potpuno novo vozilo u Premium klasi namenjeno kombinovanom korišćenju na linijskim vožnjama, ali i dužim putovanjima kao što su ekskurzije i turistička putovanja. Nudi se u dve dužinske varijante. Osnovna je dugačka 12,3 metra, a duža varijanta (Jetliner C) je od 13 metara. Sa visinom poda od 1.070 mm, vozilo ima raskošni volumen namenjen prtljagu putnika od čak 8 m3 kao i mnoštvo varijanti u pozicijama i broju sedišta. U vozilu se koriste najsavremeniji materijali za sedišta i obloge. Kod Neoplana je uvek bio akcenat dat komforu, pa je u istom stilu ponuđen prostran i vedar ambijent unutar vozila. Kuhinja, WC i savremeni "infotainment" sistem je za ovog proizvođača odavno standard.

Novi dizajn Neoplana Jetliner odlikuje oštre linije i naglašeni B-stub koji se ukoso proteže sve do klima uređaja na krovu. Na tom stubu je inkorporiran hromirani logo "Jetliner". Autobus je standardno opremljen LED dnevnim svetlima, dok su bi-ksenonski farovi dostupni kao opcija.

Kada je agilnost u pitanju, Jetliner ni tu ne zaostaje. Sa svojim kompaktnim dimenzijama, 12 metarski model sa svojih 3,4 metara visine, ima radijus okretanja od samo 21 metra. U njega staje 53 sedišta i 6,7 m3 prtljaga, dok 13-metarska varijanta nudi do 57 sedišta i pomenutih 8 m3 prtljažnog prostora. Autobus je u obe dužinske varijante dostupan sa jednokrilnim ili dvokrilnim drugim vratima. Takođe je moguće na zadnjem delu vozila montirati nosač biciklova ili ski-treger.

Pored putnika, mnogo se pažnje posvećuje vozaču, tako da je razvijeno ergonomsko, pregledno i udobno radno mesto vozača sa komandama koje su na dohvat ruke. Vozilo obiluje najsavremnijim elektronskim inovacijama koje su namenjene da asistiraju vozaču u toku vožnje. Treba navesti da pored standardnih sistema za asistenciju prilikom kočenja i održavanja stabilnosti vozila, vozilo ima ugrađene sisteme za praćenje maksimalne brzine, pritiska u gumama, kao i druge opcije koje olakšavaju rad vozaču. Celokupno stanje vozila, vozač prati preko displeja na kokpitu.

Neoplan Jetliner može da se opremi jednim od tri ponuđena menjača: 6-stepenim manuelnim, 6-stepenim automatskim EcoLife ili 12-stepenim MAN TipMatic automatizovanim menjačem. koji pokreće. U zadnjem delu autobusa je smešten common-rail dizel motor D2066 LUH, horizontalni sa 6 cilindara, zapremine 10,5 litara i dostupan je u dve varijante, EEV od 360 KS i Euro 5 snage 400 KS.

Postroj novog Jetlinera će biti pravljen u MAN-ovoj fabrici u Poljskoj, dok će se karoserija završavati u nemačkom gradu Plauenu.

Tekst: Saša Conić, Urednik portala Autobusi.NET

www.autobusi.net