Busworld 2015: MAN u novih 100 godinaSve vesti »

Busworld 2015: MAN u novih 100 godina

Nemački MAN je prisustvo na sajmu Busworld Kortrijk 2015 iskoristio da se osvrne na 100 godina postojanja i da predstavi nove tehnologije i dostignuća sa kojima ulazi u sledeći vek.

Kao akreditovani novinar portala Autobusi.NET na sajmu autobusa Busworld Kortrijk 2015, vaš reporter je prisustvovao konferenciji za štampu koju je upriličio MAN Truck & Bus na svom štandu. Veliki prostor u hali 2, nemački koncern je iskoristio da izloži autobuse marke MAN i Neoplan, gde je svaki od njih novost za sebe.

Novinarima se prvi obratio Štefan Klat, direktor MAN-a za komunikaciju, i ukratko predstavio jubilej stogodišnjice proizvodnje autobusa u ovoj fabrici kroz najznačajnije prekretnice. Istorija fabrike počinje 1915. godine kada je firma MAN Lastwagen Werke napravila prvi kamion i autobus u saradnji sa firmom Saurer iz Nirnberga. Sledeća važna godina je 1961. godina kada je MAN lansirao gradski autobus MAN 750 HO, prvi autobus sa modularno izrađenom šasijom. Deset godina kasnije, MAN preuzima fabriku autobusa Bising (Büssing) od koje je preuzeo i zadržao logo – lava koji riče! MAN Lion’s Star je izašao 1992. godine i postao pionir nove generacije autobusa MAN i postao autobus godine dve godine kasnije. MAN preuzima fabriku Neoplan 2001. godine, a 2010. godine lansira hibridni gradski autobus MAN Lion’s City Hybrid. Prošle godine, MAN Lion’s City GL CNG je proglašen autobusom godine 2015. Konačno, ove godine u Ankari je premijerno predstavljen novi međugradski autobus MAN Lion’s Intercity

Direktor prodaje MAN-a, Rudi Kuhta, predočio je kakva se nova tehnološka dostignuća i unapređenja i novosti nalaze u izloženim modelima na sajmu. MAN Lion’s Coach EfficientLine u ograničenoj seriji „100 Years“ je turistički autobus sa ekskluzivnim „Lav“ enterijerom i poboljšanom aerodinamikom. Pokreće ga motor MAN D26 od 440 KS sa menjačem MAN TipMatic.

MAN Lion’s Intercity je kako kažu, 100% međugradski, ništa više – ništa manje! Krase ga kvalitet i pouzdanost, a zadovoljava sve neophodne standarde i ima najbolju aerodinamiku u svojoj klasi. Pokreće ga lagan i veoma ekonomičan motor MAN D08.

Iako na prvi pogled ne deluje kao novitet, gradski bazni model MAN Lion’s City krije u sebi niz tehničkih inovacija. Novi model je i do 150 kg lakši, pa time ima i povećan kapacitet putnika. Za povećanu ekonomičnost, autobus ima menjače najnovije generacije, kao i dvocilindrični vazdušni kompresor. Za lakše održavanje autobusa, ugrađuju se novi segmentni zidni paneli, kao i poboljšani sistem skladištenja gasa kod CNG modela.

U MAN-u ove godine očekuju prodaju 6.000 autobusa u 2015. godini i povećanje prodaje od 10-15% u 2016. godini, naročito u Nemačkoj i Francuskoj, gde je u usponu tržište dugolinijskog autobuskog saobraćaja. U tom smislu su veoma interesantni dabl-dekeri za čiju kupovinu entuzijazam raste i računa se da bi se na evropsko tržište moglo plasirati godišnje 300 komada. U tom segmentu MAN-u ide veoma dobro sa modelom Neoplan Skyliner. Trenutno se lista čekanja za ovaj model popela na 50, a izloženi model sa sajma je prodat hokejaškom timu iz Ingolštata u Nemačkoj.

MAN je u nemačkom gradu Plauen uspostavio Centar za modifikaciju autobusa BMC (Bus Modification Center), gde se po posebnim porudžbinama završavaju i prilagođavaju autobusi u posebnoj opremi po želji kupca. Izloženi Neoplan Cityliner je upravo došao iz BMC-a, a odlikuju ga izvanredna završna obrada po najvišim standardima MAN-a i Neoplana i luksuzna unutrašnja oprema, sa posebnim akcentom na osvetljenje i ozvučenje. BMC izvodi i druge autobuse specijalne namene kao što su bibliotekarski ili zatvorski autobusi.

Iako na štandu MAN-a nije bilo izloženih samohodnih autobuskih šasija, gospodin Kuhta je rekao da je dovoljno pogledati ceo sajam i uveriti se da veliki broj karoserista koristi upravo njihove šasije za izgradnju autobusa.

Ovom prilikom je rukovodstvu MAN-a nemački časopis „Bus Fahrt“ uručio nagradu „IBC Comfort Award 2015“ za model Neoplan Tourliner L. To je nagrada za najudobniji autobus osvojena na međunarodnom takmičenju nakon nedelju dana dugih testova tokom maja meseca.

(Tekst Saša Conić, Autobusi.NET, Foto Saša Conić, Autobusi.NET)

http://www.autobusi.net/busworld-2015-man-u-novih-100-godina/