Isporučen prvi Ikarbus IK-112M na MAN šasijiSve vesti »

Isporučen prvi Ikarbus IK-112M

8. januara 2016. godine, svetlo dana ugledao je prototip Ikarbusovog niskopodnog autobusa na MAN-ovoj šasiji pod oznakom IK-112M. Danas je već obavljena prva isporuka preduzeću M&M Trans Company za potrebe javnog prevoza u Beogradu.

Isporučen je prvi od tri autobusa koje je M&M Trans Company iz Beograda kupio za potrebe obavljanja javnog gradskog prevoza u Beogradu. Novi autobusi su klimatizovani i zadovoljavaju Euro 5 normu izduvne emisije, a uskoro bi trebalo da se sva tri nađu na ulicama prestonice.
Isporučeni IK112M imaju troja vrata i 32 mesta za sedenje. Dva sedišta u prvom redu su veće širine, namenjena su osobama sa decom ili osobama sa posebnim potrebama, i posebno su obeležena crvenom bojom. Kao i kod ostalih novijih Ikarbusovih modela, u ovaj autobus su ugrađena sedišta poljskog proizvođača Ster, a kupac se odlučio za plastičnu varijantu sive boje (kao kod IK112LE za GSP Beograd). Autobusi poseduju rampu za ulaz invalida u kolicima, a po potrebi mogu da se nagnu na desnu stranu radi lakšeg ulaska putnika. Radi većeg komfora, autobusi imaju klima uređaje i zatamnjena stakla. Grejanje putničkog prostora je izvedeno putem podnih grejača i jednog radijatora, dok je grejanje kod vozača izvedeno putem podnog grejača i grejača koji može da uvlači svež vazduh. Osvetljenje salona i radnog mesta vozača je izvedeno putem LED modula.

Uz šasiju stiže instrument tabla, ista kao i na MAN-ovim autobusima, kao i već integrisani elektronski sistemi za bezbednost, EBS i ECAS. Kao i ostali Ikarbusovi modeli, IK112M poseduje sistem protiv zaglavljivanja putnika u vratima, koji je povezan sa automatskom staničnom kočnicom. Tehnologija izrade karoserije je ista kao i kod modela IK112 i IK112LE, o kojima smo pisali ranije. Radi manjih troškova eksploatacije, kupac se opredelio za dvodelni vetrobran.

MAN-ova šasija poseduje horizontalno postavljen motor D2066 radne zapremine 10,5 l. Isporučuje snagu od 235 kW (320 KS), a uparen je sa četvorostepenim Voithovim automatskim menjačem. Motor koristi moderne tehnologije poput Common Rail sistema ubrizgavanja i dvostepenog turbo kompresora, kao i PM-KAT tehnologiju prečišćevanja izduvnih gasova, čime se postiže Euro 5 norma izduvne emisije bez upotrebe reagensa. Uvoznik šasije MAN A22 je firma Sejari d.o.o. iz Beograda, sa kojom Ikarbus ima dugogodišnju saradnju.
Da podsetimo, M&M Trans Company je i ranije kupovao niskopodne autobuse od Ikarbusa. Pre nešto više od četiri godine na ulice Beograda izašlo je 13 solo IK-112, a nešto kasnije i dva zglobna IK-218. Kako saznajemo, u planu je kupovina još IK112M u skorijoj budućnosti.

(Izvor: Autobusi.NET, Tekst i foto Aleksandar Dragutinović – Autobusi.NET, slike-– Autobusi.NET)

http://www.autobusi.net/foto-isporucen-prvi-ikarbus-ik-112m/