Autobusi » Turistički aut. »

Neoplan Cityliner L (P16)

Estetika i ekonomičnost u jednom, 14m, 59 sedišta
Dužina13,990 mm
Širina2,550 mm
Visina3,724 mm
Međuosovinsko rastojanje6,550 mm/ 1,470 mm
Prepust2,920 mm/ 3,050 mm
Unutrašnja visina(1)2,066 mm
Visina poda1,346 mm
Kapacitet prtljažnog prostora11.4 m³
Visina ulaznih Vrata350 mm/ 350 mm
Nosivost osovina (2)8,000 kg/ 11,500 kg/ 6,500 kg
Bruto težina vozila26,000 kg
Motor6-cilindrični dizel motor, common rail Euro EEV, vertikalni- D 2676 LOH 26 (EEV), 324 kW / 440 hp pri 1.900 rpm, 12,419 cm³, 2,100 Nm(950 –1,400 rpm) ili D 2676 LOH 27 (EEV), 353 kW / 480 hp pri 1,900 rpm, 12,419 cm³, 2,300 Nm (950 – 1,400 rpm)
Menjač6-stepeni manuelni menjač ili MAN TipMatic, automatski 12-stepeni ručni menjač sa "Easy Start"
Broj sedišta54 sedišta **** (+ 2 mogu iznad WC)/ 59 sedišta ***
Oprema(3)Instrumenti i analogni displeji za brzinu, br.obrtaja, temperaturu, nivo goriva.., Ergonomski kokpit sa multifunkcionalnim volanom (opciono u koži), Multimedijalni sistem, kuhinja, toalet, alu felne, xenon lampice za čitanje, veliki prostor za ručni prtljag

(1) Stojeća visina između prednjih i zadnjih vrata
(2) Nosivost osovina prednja/zadnja(pogonska osovina)/zadnja(prateća osovina)
(3) Postoje različiti varijeteti opreme u zavisnosti od individualne potrebe i želja klijenata

Tradicija Citylinera duga je skoro 40 godina. Prvi Neoplan Cityliner prezentovan je na dvadesetom International Omnibus Week, Monaco još davne 1971. godine. Zakrivljena bočna panoramska stakla, nagnuta prema prednjem delu vozila zajedno sa podignutim prostorom za putnike omogućavali su skoro savršen pogled za vreme putovanja.

Konstrukcija i ukupna visina vozila učinili su mogućim povećanje prostora za prtljag na više od 10 m3 i osigurali prostor za druge bitne elemente vozila ove vrste.Toalet i kuhinja postavljeni su ispod unutrašnje visine poda čime je napravljen dodatni prostor za dva putnička sedišta.Tada je i nastao termin „long distance high decker“ (nem. Hochdecker). Te prve godine je završeno i isporučeno 30 vozila.

Od tada pa do danas prodato je više od 7.000 Citylinera. Ovaj model je u međuvremenu doživeo brojne izmene. U poslednje, peto izdanje, NEOPLAN Cityliner2 iz 2006. Godine, ugrađeno je 35 godina iskustva i stalnih poboljšanja. Vizuelno i tehnički novi Cityliner postavlja standarde u svojoj klasi time  što se oslanja na dugu tradiciju NEOPLANa u dizajniranju autobusa, koji su ne samo funkcionalni već i veoma atraktivnog izgleda.
 
 
Dizajn-elegancija u svakom pogledu
Novi Neoplan Cityliner spojio je u sebi najsavremenija rešenja u dizajniranju autobusa. Njegova linija zrači elegancijom a za sveukupni utisak može zahvaliti dinamičnom obliku, reflektujućim, zaobljenim staklima i sjajnim površinama. NEOPLANov dizajner Michael Streicher namerno je izbegao dodatnu vizuelnu dekoraciju i kitnjasti dizajn. Bez obzira što su zadržani tradicionalni elementi i svi prateći dodaci, standardni kod Neoplan proizvoda, izgled novog vozila je moderan i upečatljiv. To može zahvaliti dizajnerskim trikovima i njegovoj povezanosti sa izvanrednim high-deckerom NEOPLAN Starliner-om. Dizajnerski elementi kao što su „dijamantski rez“ ivice krova na bočnim stranama autobusa, ili vetrobransko staklo koje je produženo unazad pa zbog toga prednji deo ima izgled platforme, prednja maska, zadnji deo i ručke za otvaranje boksova, čine da vozilo ima prepoznatljive karakteristike.
 
U prtljažnicima koji se nalaze iznad sedišta ima ukupno 9.4 – 11.4m³ (Cityliner HD / HDL) prostora za odlaganje prtljaga. Spoljašnji bunkeri za prtljag su sada dostupni i na poziciji iznad točka, kao kod high-decker-a, a postoji i mogućnost postavljanja bunkera za prtljag iza vozačevog mesta.
Kao što je spoljašnja konstrukcija novog NEOPLAN Cityliner-a zavodljivo lepa, dizajneri su
uspeli da neprolaznu eleganciju smeste i u unutrašnji prostor autobusa. Pregrade za prtljažnik u unutrašnjem prostoru autobusa dizajnirane su tako da ostavljaju utisak širine prostora i elegancije. Sa dubinom od 215 mm oni spadaju među najveće prtljažnike u svojoj klasi. Detalj kao što su zakrivljena bočna stakla od donjeg dela  prema krovu-omogućava veću preglednost okoline u toku putovanja – tipična karakteristika nove generacije Cityliner-a. Putovanje ovim autobusom predstavlja za putnike pravi užitak i zadovoljstvo.
 
Ovaj model visokoturističkog autobusa radi se u tri verzije
 
  • Cityliner HD , dužina 12,24m, dvoosovinac, 46 sedišta (4*) ili 51 sedište (3*).
  • Cityliner HDC, dužina 12,99m, troosovinac, 50 (4*) ili 55 (3*) sedišta
  • Cityliner HDL, dužina 13,99m, troosovinac, 54 (4*)  ili 59 (3*) sedišta
 
Sve verzije uključuju ugrađeni toalet.
 
Uspešna interakcija atraktvnog dizajna i praktičnosti odlika je i vozačevog radnog prostora. Osim enormno velikog prostora za vozača, urađena su i veoma praktična dizajnerska rešenja.Vozač kontroliše vožnju i sve funkcije vozila preko ekskluzivno dizajniranog multifunkcionalnog volana (volan u kožnoj varijanti-opcija), bez potrebe da sklanja ruke sa upravljača. Kontrolna tabla koja podseća na kokpit u avionu predstavlja poslednju reč ergonomskog dizajna, omogućavajući sigurnu i opuštenu vožnju. U vozačevom prostoru obezbeđeno je dovoljno pregrada za sve stvari i dokumenta vozača i pomoćnog osoblja.
 
 
 
 
Sistem klima uređaja sa kapacitetom od 30 kW smešten je na zadnjem delu krova vozila i obezbeđuje prijatnu atmosferu u novom NEOPLAN Citylineru. Sistem za grejanje jačine 36
kW dostupan je u obe verzije troosovinskih vozila. Zahvaljujući zaobljenim ivicama vozila, standardni sistem je ne samo lakši (za oko 70kg) nego i zahteva samo polovinu snage za
rashlađivanje unutrašnjeg prostora, za razliku od predhodnih krovnih sistema. Grejanje i hlađenje vozačevog radnog prostora se može odvojeno kontrolisati. Koristi cilindričnu ventilaciju koja je upotrebljena i u prvoj generaciji Starlinera. Uski kanali za ventilaciju ugrađeni su ispod pregrada za prtljag, dozvoljavajući svakom putniku pojedinačno da prilagodi protok vazduha. Bočni konvektori omogućavaju održavanje temperature i kada je grejanje u pitanju.
 
Struktura-stablina osnova za dug vek autobusa
 
Bez obzira na odličan izgled, dizajneri autobusa nisu zapostavili ni sigurnosne komponente vozila. Čvrsti branici na prednjem i zadnjem delu autobusa dokaz su da je NEOPLAN-ov tim stručnjaka posebnu pažnju posvetio tehničkoj sigurnosti vozila. Najviši standardi po
pitanju sigurnosti su primarna načela NEOPLAN autobusa. Kako bi ojačali čitavu konstrukciju autobusa, konstruktori novog NEOPLAN Cityliner-a koristili su isprobane i proverene tehologije koje su se dokazale na Starliner-u. Horizontalni podupirač produžen je oko celokupne strukture autobusa, što je slično tehnologiji gradnje brodova. Posebno su ojačani sastavi koji prelaze preko delova za bunkere, pod i krov vozila. Za izradu konstrukcije vozila korišćena je nova vrsta ojačanog čelika. Posledica svega ovoga su visoka izdržljivost autobusa, maksimalno smanjena bučnost vozila i maksimalna udobnost pri vožnji.
 
Vožnja i šasija – moćno i dinamično
 
Novi NEOPLAN Cityliner HD se pokreće sa 10.5-litrarskim 6-cilindričnim turbo diesel MAN D2066 LOH 03/04 Common Rail motorom. Cityliner pokreće motor Euro 4 tehnologije, koji funkcioniše bez skupe i komplikovane upotrebe uree. Sa patentiranim MAN PM-KAT®, autobus ima specifičan filter sa otvorenom strukturom. U standardnoj verziji, vertikalno instaliran motor u zadnjem dijelu autobusa daje dvoosovinskom Cityliner-
u HD snagu od 400 KS. Verzija sa 440 KS takođe je dostupna kao opcija. Troosovinska verzija Cityliner-a je standardna sa 440 KS, kao i sa 480 KS i motorom MAN D 2676 LOH 02 Common Rail sa kapacitetom od 12.4-litara kubnih., koji je uvek dostupan sa transmisijom TipMatic. Zajedničko za sve motore je Common Rail Injection, koja
obezbeđuje obrtni momenat od 1.900 Nm (440KS: 2,100 Nm/480 KS: 2,300 Nm) sa rasponom od 1.000-1.400 o/min. 6-stepeni mjenjač prenosi snagu na pogonsku osovinu.
 
Šasija sa isprobanom i testiranom nezavisnom suspenzijom, prednjom osovinom i višestrukom hipoidnom osovinom na zadnjem delu vozila bazirana je na naprednoj MAN tehnologiji i uvek je prati Electronic Stabiliser program (ESP), koji pomaže da se vozilo u kritičnim situacijama stabilizuje preko motora ili kočnice. Takođe dostupno kao opcija je i elektronski suspenzija sistem CDS (Comfort Drive Suspension), koji omogućava otimalnu udobnost pri vožnji, lakše upravljanje vozilom i veću sigurnost u svakoj situaciji.
 
Elektronika i osovinski sistemi –moderna pomoć na kontrolnoj tabli
 
Elektronska pomagala, kao dodatak, omogućavaju veću sigurnost u vožnji. Na primer, pomoćna kočnica ili limitator brzine. Pomoćna kočnica u osnovi prepoznaje iznenadno
zaustavljanje pritiskom na kočnicu, i odmah povećava do maksimuma pritisak potreban za
kočenje. Limitator brzine (MSC) je deo integrisan u sistem za kontrolu brzine i sprečava dostizanje maksimalne brzine, čak i kada se vozilo spušta niz strmu podlogu, utičući na brzinu preko motorne kočnice ili retardera. Sistemi koji su namenjeni za pomoć vozačima pri vožnji su Tempomat ACC ili monitoring sistem LGS, takođe dostupni kao opcija u novom NEOPLAN Cityliner-u. LGS sistem funkcioniše tako što izaziva vibrcije u odgovarajućem delu vozačevog sedišta ukoliko se nagazi puna linija na putu. Sledeći sigurnosni faktor je inovativni koncept svetala Cityliner-a. Prvi je autobus u svojoj klasi opremljen sa zakrivljenim svetlima. Snop ovih svetala znatno povećava vidljivost, posebno na uskim krivinama i okretnicama. Opciono mogu se ugraditi i bi-xenon svetla.
 
Održavanje i servisiranje –potpuna pokrivenost
 
Veliki broj komponenti, kojima nije potrebno održavanje, kombinovane su i ugrađene u NEOPLAN Cityliner, što kupcima donosi veliku korist. Niska potrošnja EURO 4 motora svrstava ovaj autobus među najekonomičnije, a servisni intervali su na pređenih 35.000 km. Preko NEOMAN Bus GmbH prodajne mreže Cityliner je našao kupce u svim zemljama Evrope pa se parlelno sa prodajom razvila i odlična servisna mreža. Svaki kupac ima potpuni pristup post prodajnim servisima i specijalizovanim servisima ovlašćenim od strane MAN Nutzfahrzeuge AG. Upotrebom integrisane TEPS® onboard elektronike, dijagnostika elektronike se može izvršiti u bilo kojoj garaži ili servisu koji koristi MAN Cats II® opremu i program za dijagnostiku.