Busworld 2015: Kompaktni i moderni Isuzu

Busworld 2015: Kompaktni i moderni Isuzu

8 decembra, 2015
Objavio: Sejari d.o.o. Beograd

Na sajmu koji je održan na Kortrijk Xpo, u Belgiji, od 16. do 21. oktobra ove godine, turski proizvođači su se predstavili kao vrlo ozbiljni igrači na evropskom tržištu. Štandu ovog turskog giganta prisustvovao je i novinar Autobusi.NET-a a vama ekskluzivno donosimo vesti iz sveta autobusa i premijere sa najvećeg evropskog sajma autobusa.

Isuzu je na sajmu, u hali, predstavio čak sedam vozila. Iako su, mahom, autobusi manjih dimenzija, ono što je najviše privlačilo pažnju jeste dvanaestometarski, za ovog proizvođača, gigant, koji je i osvojio nagradu za komfor i ergonomiju, a koju mu je dodelio glavni evropski žiri koji svake godine testira vozila na manifestaciji European Coach Week. Štand ovog proizvođača krasili su i midibusevi u izvedbama za gradski, prigradski ili turistički prevoz.

Prvi među izloženim vozilima je bio redizajnirani Isuzu Novociti koji je namenjen za gradski prevoz. Ovaj mali autobus je dužine 7,5 metara, a, sa prednje smeštenim motorom, prima 54 putnika, od kojih 21 sedi. Motor je četvorocilindrični petolitarski Euro 6 Isuzuov motor koji isporučuje 190 konjskih snaga, što je sasvim dovoljno za vožnju kroz uske ulice gradskih i prigradskih naselja sa malom potrebom za gradskim prevozom. Iako je vozilo srednjepodno, u zadnjem delu se nalazi niskopodni deo, a na zadnjim, dvokrilnim, vratima nalazi se rampa za kolica.

Predstavljen pre nekoliko godina, Isuzu Citibus i dalje ispunjava najnovije standarde koje nameću evropski giganti. Ovaj midibus je nešto duži od Novociti modela, pa sa svojih 9,5 metara dužine prima 71 putnika, od kojih može da sedi do 27. Citibus se nudi u verzijama sa dvoja i troja vrata, a predstavlja odličan izbor za prevoz putnika kroz najuži centar grada, ili kroz manja gradska naselja. Opremljen je Kaminsovim motorom zapremine 4,5 litara, a ispunjava Euro 6 normu izduvnih gasova. Njegovih 210 konjskih snaga na osovine prenosi Alisonov automatski menjač sa 5 brzina.

U nastavku serije gradskih autobusa, Isuzu je predstavio model Citiport, prvi gradski autobus dužine 12 metara ovog proizvođača. Potpuno niskopodan autobus je nagrađen nagradom za udobnost i ergonomiju, a vozilo ne manjka ni na dizajnu. U ovaj niskopodni dvanaestometarski autobus mogu da uđu 103 putnika, a o ulasku hendikepiranih osoba se brine rampa postavljena kod srednjih vrata. O pogonu ovog autobusa se brine sedmolitarski Cumminsov motor, uparen sa ZF-ovim šestobrzinskim automatskim menjačem.

Da ovaj proizvođač lagano ulazi na tržište velikih autobusa, govori i podatak da se, među predstavljenim vozilima, našao i desetometarski Isuzu Visigo. Ovaj turistički midibus ima sve adute koje poseduju i veliki turistički autobusi, a o komforu i udobnosti ovog autobusa mogu da govore korisnici ovog vozila, koji sede na nekom od 39 sedišta, ili sam vozač. Ispod haube ovog autobusa nalazi se Cummins motor koji isporučuje 250 konjskih snaga, a snagu prenosi ZF-ov automatski menjač.

Iako predstavljen kao turistički midibus, predstavljen je i u međugradskoj izvedbi. Isuzu Visigo interurban deli podvozje sa luksuznijim bratom, a karakterišu ga dvokrilna vrata na sredini vozila koja poseduju lift za ulazak osoba u invalidskim kolicima.

Za sam kraj, Isuzu je predstavio svoj najprepoznatljiviji turistički minibus, viđen širom Evrope. Naravno, reč je o malom autobusu Isuzu Turquoise koji poseduje petolitarski Isuzuov motor, smešten u prednjem delu vozila. Predstavljeni minibus je opremljen mehaničkim vratima na sredini vozila, ispod kojih se nalazi lift, koji omogućava ulazak hendikepiranim osobama u autobus. Ovaj minibus u određenoj konfiguraciji može da primi pet invalidskih kolica, dok inače može da prihvati 33 putnika.

(Tekst Saša Conić, Autobusi.NET, Foto Saša Conić, Autobusi.NET)

http://www.autobusi.net/busworld-2015-kompaktni-i-moderni-isuzu/

Kategorija: