Proizvedena i dokazan sto hiljada puta, poluprikolica Krone Profi Liner ove godine slavi svoj 25. rođendan. Krone poluprikolice koje su prethodile generaciji Profi Liner, one sa čvrstim preklopivim stranicama, bile su uobičajene krajem devedesetih prošlog veka. Ali transportni pejzaž se brzo promenio upravo u poslednjoj deceniji prošlog milenijuma: evropsko tržište je postajalo sve veće i veće, a logistika, koja je počela da forsira paletni prevoz, zahtevala je poluprikolice sa kliznim ceradama, jer se sve više tereta utovarivalo sa bokova umesto sa zadnje strane.

Nova vrsta vozila brzo je postala popularna: „karoseriju“ popularno nazvanih „zavesarki“ činili su podvozje sa ravnim tovarnim podom bez bočnih stranica, prednja „stena“, klizne cerade kojima se pojedinačno pomeraju i dvokrilna zadnja vrata. Krone je odgovorio na rastuću potražnju za takvim konceptom sopstvenom poluprikolicom sa kliznom zavesom, ali je konstrukcija u početku imala svoje zamke. Uve Sasse, generalni direktor dizajna i razvoja u kompaniji Krone do 2022. godine, seća se: „Poluprikolica sa kliznom zavesom Krone je bila modifikovana poluprikolica sa preklopivim bočnim stranicama na kojoj smo jednostavno izostavili bočne stranice. U početku je bilo velikih problema, jer se uklanjanje bočnih stranica negativno odrazilo na čvrstinu celog vozila.”

Foto: Sejari doo

Najveći kupac Kronea u to vreme, osnivač Krone Scandinavia, Leif Toft, napisao je pismo od tri stranice predsedniku kompanije, dr Bernardu Kroneu, tražeći suštinski redizajn poluprikolice sa kliznim zavesama. Odmah je angažovan agilan tim da „preprojektuje“ novitet, a nakon jedva šest meseci prototip nove Krone poluprikolice sa kliznom ceradom je bio spreman – pun inovativnih ideja, od kojih se neke i danas mogu naći u familiji Profi Liner (a već dugo i kod mnogih konkurenata): čelični prednji zid, čelična zadnja vrata sa šarkama sa jednim zglobom, čvrsta osnovna konstrukcija šasije i dobro sakrivena i zaštićena kablovska instalacija. Od samog početka, konstruktori-programeri su se opredelili za modularnu strukturu da bi što bolje ekonomisali sa zapreminom tovarnog prostora. Još jedna karakteristika noviteta bio je visok kvalitet, koji je omogućio poseban postupak bojenja prahom – KTL proces za dugotrajnu zaštitu od rđe. Krone bio je prvi proizvođač u svetu koji je taj postupak uveo u redovnu proizvodnju još 1997. godine.

Jedino što je nedostajalo je lako pamtljivo i dopadljivo ime koje bi moglo da se razume na mnogo jezika i u mnogo državama. Rainer Steuernagel, tada šef prodaje i marketinga u Kroneu, imao je briljantnu ideju: „Profi Liner“, lajner za prave profesionalce. Privlačan naziv se brzo odomaćio, a druga polovina imena nove poluprikolice, reč „lajner”, postala je oznaka za čitavu paletu verzija, tako da su nedugo zatim stigli derivati Coil, Mega, Paper, City, Box, Cool i Dry. Na sajmu komercijalnih vozila IAA 1998. nova porodica Krone Liner je imala svoj grandiozni debi, iako je novo ime delom uključivalo već poznate proizvode.

Foto: Sejari doo

Danas, u godini 25. rođendana, Profi Liner je već u svojoj petoj generaciji. Godine 2003. predstavljena je familija Profi Liner 2: pored mnogih kvalitativnih poboljšanja, svetsku premijeru je imao novi Multi-Lock, jedinstven sistemom za pričvršćivanje tereta kojim je stvoreno više od 3.000 mogućnosti vezivanja kojim se imobiliđu različite vrste tereta. Treća generacija je predstavljena 2006. godine, ovog puta s fokusom na smanjenje sopstvene mase i troškova eksploatacionog („životnog“) ciklusa. S familijom Profi Liner 4, predstavljenom 2009. godine, cilj je bio da se pojednostave interni procesi i smanje troškovi logistike, uz dalju optimizaciju kvaliteta. Konačno, aktuelna familija Profi Liner 5 dolazi sa neto masom od 5.950 kg u standardnoj verziji, sa čeličnim zadnjim vratima koje proizvode roboti i mnogim novim detaljima u okviru šasije, kao i savršenijom KTL zaštitom. Pored toga, Profi Liner je dostupan sa brojnim telematskim funkcijama.

Zahvaljujući sofisticiranom modularnom sistemu, Profi Liner se može prilagoditi brojnim individualnim zahtevima. Ova familija je takođe dobro pripremljena i za predstojeće transportne, logističke i normativne zahteve. Kao deo „Misije bez emisije“, koju je Krone pokrenuo 2022, novi Krone eTrailer doprinosi da se maksimalno smanji ugljenični „otisak“ ovakvih priključnih vozila.

Tehnički podaci za jednu od verzija KRONE Profi Liner

Tip: SDP 27 eLB50-CS

Opterećenje sedla: 12.000 kg

Osovinsko opterećenje (tehnički moguće): 27.000 kg

Dozvoljena ukupna masa (tehnički moguća): 39.000 kg

Sopstvena masa: oko 5.940 kg

Nosivost (tehnički moguća): oko 33.060 kg

Međuosovinska rastojanja: 1.310 / 1.310 mm

Visina sedla (neopterećeno vozilo): 1.050 – 1.200 mm

Dužina teretnog prostora: 13.620 mm

Širina teretnog prostora: 2.480 mm


Sejari doo – generalni zastupnik KRONE vozila za Srbiju i Crnu Goru

Za više informacija, molimo obratite se na:
Sejari d.o.o.
Prekonoška 32 (ranije Autoput za Zagreb 15)
11199 Novi Beograd
011/26 08 700
info@sejari.co.rs